fredag 14 oktober 2011

Det här med bekymmer

Jag oroar mig lätt. Det är jag bra på. Att komma på alla saker som kan gå fel och se framför mig det värsta som skulle kunna hända oavsett alternativ. Om jag inte klarar den här kursen, om jag inte kan göra om den heller för att läraren kommer på att han vill gå i pension sen, om jag då inte får söka nästa termins kurs, om jag måste läsa en termin extra och inte har csn-veckor kvar så att det räcker. Om, om, om.Och jag kan tänka att det är kört, så kört, så kära nån. Fastän det alltid har gått bra hittills. Fastän Han alltid har tagit hand om mig.
Dagens påminnelse:
Gör er inte bekymmer för ert liv, vad ni skall äta, eller för er kropp, vad ni skall klä er med. Livet är mer än maten och kroppen mer än kläderna. Ge akt på korparna. De sår inte och skördar inte, de har inte förrådsrum eller loge, och ändå föder Gud dem. Hur mycket mer värda är inte ni än fåglarna?

Så sa Jesus för längesen. (Lukasevangeliet 12:22-24) Men jag tror att det gäller även för csn.

Inga kommentarer:

småsaker, stora frågor, illustrationer och tro

Powered By Blogger