onsdag 2 november 2011

Det är ju grått

Rusk.
Borttrillande vackra, färgglada löv som nån loj gubbe som inte jobbar på ackord går och blåser bort, utanför fönstret, hela dagen. Bröööl.
Hemtenta. Hemtenta vars första fråga inleds med ett vagt citat på engelska som jag inte riktigt förstår, och som hela frågan utgår ifrån. "-Vad innebär detta?" "- Det vet jag inte riktigt. Jag läser till svensklärare."

Och jag har en alldeles för stor godispåse som jag köpte till ett kalas, men som aldrig riktigt kom fram, och som jag nu äter ifrån lite hela tiden. Fastän jag känner hur tandtrollen fräter ner tänderna och fastän det inte är så supergott. Socker liksom. Ork. Tenta-ork. Det är inte roligt att läsa på distans. Jag gillar skolan men jag har aldrig gillat att plugga (och distans är att plugga utan att gå i skolan). Nu är jag skoltrött för första gången i mitt liv (förutom en termin i sexan). Men nu kommer all trötthet på samma gång. 20½ års skolgång(medräknat förskolan, borträknat folkhögskoleåret) slår tillbaka med kraft.

Men om man ska ta något POSITIVT (för det ska man väl alltid göra. Eller?) så har jag har i alla fall kommit över mitt löjliga jack-begär. Och jag ska aldrig mer gå in på naturkompaniet.

Och jag ska försöka skaffa en ny header som inte är rosa och orange.

Hurtiga hälsningar från november, månaden framför alla andra.

Inga kommentarer:

småsaker, stora frågor, illustrationer och tro

Powered By Blogger