tisdag 28 september 2010

En vanlig tisdag i Örebro

Idag hann jag förbi Willys efter skolan innan de stängde!! Fröjd! Jag har inte hunnit dit på en vecka och jag har längtat nåt vansinnigt efter fil! Varje dag jag har åkt till skolan har jag sagt att "idag ska jag i alla fall inte sitta längre än att Willys har öppet när jag åker hem". (Inte för att jag vill göra reklam för dem egentligen, de slutade med Milkoprylar i sommar, vilket betyder att jag inte kan äta min högt älskade Milko mellanfil längre. Det är värre än vad det låter.) Men icke.

Vi redigerar film i skolan, vilket betyder att vi grejar med datorer som i sin tur innebär att man inte kan lita på någonting. Idag lämnade jag skolan 20.30 med datorn igång. Då hade den komprimerat min tiominutersfilm i sisådär 1½ timme och att skicka den till lärarens brevlåda beräknades ta ytterligare tre timmar. Japp! Det får den pyssla med själv tänkte jag.

Det fina med det hela är, förutom att jag hann handla idag OCH slänga i i allafall en omgång tvätt i maskinen innan tvättiden tar slut, att det är ganska mysigt att hänga på skolan. Det blir aldrig kris och kalabalik när inget funkar. Visst kan man stöna ibland, men sällan med större inlevelse. Och man har ju trevliga människor att dela sin väntan med.

Idag var vi nere i det dyra cafét (som vi har kommit på faktiskt säljer sirapslimpeskivor för bara två kronor styck med smör till, egentligen till maten, men vaddå..) och firade att vi nästan var klara med filmen. Och sen när vi märkte att det skulle ta ytterligare 45 minuter att komprimera filmen hann vi gå på konsert i aulan. Musiklärarna hade konsert och vår lärare Björn var med och målade (i målarkostym!!) när två andra improviserade. Riktigt kul! Jag satt där och tänkte att han nog hade en smygdröm om att vara trummis egentligen, eftersom han satsade så kraftfullt när han målade. Sen fick jag veta att han faktiskt är trummis. Han är ganska cool ändå, fastän han tyckte att jag vandaliserade i korridoren i våras.

Imorrn ska vi ha långklänning och slips har Björn sagt, för då ska vi premiärkolla på allas filmer. Vet inte hur lång klänningen blir men jag och en kompis har vart och köpt cider och popcorn och sånt som man ska ha när det är premiär. Fint det!

Nu ska jag ta ut tvätten ur maskinen. Hoppas ni trivs med livet!

Inga kommentarer:

småsaker, stora frågor, illustrationer och tro

Powered By Blogger