fredag 31 december 2010

Nu begynner vårt jubelår!

Jag firar nyår ensam i en tyst lägenhet i Säffle. (Har jobbat kväll på hemtjänsten och ska jobba klockan sju imorgon igen.) Är det okej att tycka att det är svinskönt?
Dresscode: mjukisbyxor och adidasjackan man köpte i sjuan.
Schema: nä. Men tänka på vad man vill med nästa år och kanske skriva upp det, läsa tidningen och fila naglarna, skriva det här inlägget. Läste en artikel om en antishoppingkvinna som skrev om hur vår identitet är knuten till konsumtionen. Du är vad du köper, ungefär. Tänkvärt.
Meny: Till förrätt 2 st Hello Kitty-glasspinnar (kvar från syskonbarnens besök i somras), till huvudrätt en mandarin och till efterätt kanske lite té och en tunnbrödmacka.

Något slags gräns i detta nyårsfirande har jag dock: jag tänker inte sitta framför datorn klockan tolv. Jag tänker passa på att tänka till kring vad jag vill(och egentligen, framför allt, vad Gud vill) med nästa år. Vad ska jag göra eller inte göra för att komma dit? Dethar inte med choklad att göra. Så nu: gott nytt år!

Inga kommentarer:

småsaker, stora frågor, illustrationer och tro

Powered By Blogger