torsdag 7 april 2011

Vår!

Nu har bloggen fått lite piff för nu ÄR det faktiskt vår!
Ja det har jag ju sagt sen i januari, men nu är det liksom vår utan argumenterande och tvivel. Snön är nästan helt borta, det är "varmt" dygnet runt coh gatorna sopas rena från grus. Det senare är då verkligen ett vårtecken eftersom kommunen inte gärna sopar i onödan. Jag tog en omväg från stan idag genom stadsparken och begrundade det definitiva i det hela. Fåglarna kvittrade som galna. Jag undrar om de är sådär lyckliga som de låter, eller om de bara är i ett enda kaos nu när de alla kommer tillbaka på en och samma gång (?) och ska hitta sig makar och bon och sånt? Det ena behöver kanske inte utesluta det andra.

Nu ska jag satsa på att njuta av våren utan att försöka fånga varje dag till max - för det där försöksmaxandet gör mig bara allmänt stressad och o-nöjd. (Ja så är det väl med det mesta egentligen. Nåja.)

En trevlig låt är det väl värt tycker jag. (Tobias Fröberg bjur.)

Inga kommentarer:

småsaker, stora frågor, illustrationer och tro

Powered By Blogger