torsdag 20 maj 2010

Blixtar och dunder

Idag stod det i min kalender att jag skulle plugga. Och så var det jättefint väder! Varmt och soligt... men jag tog med mina böcker ut minsann, jätteduktigt. Kanske läste jag inte hela tiden. Det är svårt när man ska sola ansiktet (som jag förresten duktigt smorde med solskyddsfaktor 15 innan jag vände det mot solen). Och sådär. Sen kändes det som om det var mer än dags för badpremiär! Det blev ju nästan lite väl varmt i det fina vädret. Victoria ville haka på och vi cyklade bort till Hjälmaren, som visade sig vara helt löjligt varm! Som Vänern är i slutet på en varm sommar. Inte det minsta värkte det i fötterna. Nästan så det inte gilldes det lilla badet.

Hur som helst. När jag ett par timmar senare till sist tog mig i kragen och cyklade hem för att ta tag i mina studier kom vädret. Jag älskar blixtar. Om man inte är ute på sjön och seglar. Det har vi gjort en gång, i historiens mesta åskväder. Det älskade jag inte.

Med sånt väder kan man inte sätta sig och plugga hur som helst. Man måste ju försöka se blixtarna ordentligt. De ville inte fastna på kort, men att filma gick litegrann. Jag kunde tyvärr inte klippa filmen nåt efteråt så spola gärna fram till 1:30 och se därifrån.


Sen märkte jag att jag inte hade något vatten i kranen. Fast det spöregnade ute. Vilken paradox! (Ett straff för att jag var och badade förut istället för att plugga? :) Eller inte.)

De håller på och blixtrar fortfarande minsann. Jag ska stänga av datorn och titta lite mera. Hej hej!


Inga kommentarer:

småsaker, stora frågor, illustrationer och tro

Powered By Blogger