tisdag 20 december 2011

"Nu tar vi hälja!" *

Nu känns det överallt att det är jul. Till och med vädret har anslutit sig till helgstämningen och julpiffat.

Såhär några dagar innan jag åker hem till mor och far har jag redan:
1. ätit mig less på risgrynsgröt
2. .. och pepparkakor (nästan)
3. och lussekatter.
4. Lyssnat/sjungit mig mätt på julsånger (julkonserter x 3 + julkonsert med kören jag själv sjöng i).
5. Handlat till mig själv det jag önskade mig i julklapp.

TUR att jag har Karl Bertil Jonsson kvar. Och umgåsandet. Och hela anledningen till julfireriet: att Gud sände sin son till oss, till vårt ljus och hopp och räddning. Och nu tar jag helg från denna bloggosfär.
önskar jag er alla!



* värmländsk, smått intern, avskeds/uppbrotts/upprors-fras

Inga kommentarer:

småsaker, stora frågor, illustrationer och tro

Powered By Blogger