fredag 18 februari 2011

Konstig dag

Idag är det en konstig dag. Fredag kväll klockan 20 och det känns som tisdag eftermiddag. Jag var pepp på att gå ut och dansa tidigare men det var det inte så många andra som var. Och nu är jag inte heller så pepp längre. Jag ska ut ändå - en tapper själ ville i alla fall med. Men det är ju inte än på ett tag, så nu sitter jag här i fulkläder i en tyst lägenhet framför datorn och känner att det är en smula snopet att det är fredag. Har till och med kollat på ett konstigt program på tv4play som heter Wife Swap. Fredag ska man ju vara tjo och tjim! Men det skulle ju kunna vara så att gårdagens internet- och photoshop-session till 03.30 har satt sina spår. (Jag är i sanning en photoshop-torsk!) Jag blir knas om jag sover längre än till 10.

Fast jag hade en fin långpromenad i solen tidigare idag. Faktiskt. Gick långsamma kringelikrokar i stans mysigaste kvarter och gick in på ett café som jag aldrig har varit på förut (andra gången jag går på café själv på en vecka, och förra gången var mitt livs första!), för att få inspiration och idéer till skolans konstprojekt. Gick sådär. Fick några idéer - någon som var för liten, någon som var för stor, någon annan som kändes lite allmänt olämplig. Men jag fick också en stor dammsugare och två koppar kaffe för 30 spänn och ett nästan tomt café, så när som på två pensionärer, två yngre män som renoverade rummet intill och som jag fick för mig var från Polen, samt en medelålders man. Den senare satt vid bordet bredvid och fikade också själv. Vi satt på "samma"/motsvarande stol vid våra olika bord för fyra, han med sin masarin och tidning och jag med min dammsugare och skrivbok. Jag kände lite samhörighet med honom på något vis - nästan som att vi var varandras sällskap - och det kändes fint.

Sen fick jag sms med en fråga om datum för det ena och det andra och jag gick hem för att titta i min kalender och ringa samtal. Ringde några samtal och skickade några sms, men glömde de riktigt viktiga samtalen och glömde bort att jag skulle fortsätta att klura på idéer. Jag är verkligen skitdålig på att jobba hemma.

Nästa termin, då jag ska läsa Svenska D på distans och skriva C-uppsats, blir en... utmaning. Minst sagt.

Typ sånt här satt jag och lekte med i natt. Kul ändå.

Inga kommentarer:

småsaker, stora frågor, illustrationer och tro

Powered By Blogger