söndag 20 februari 2011

Sånt som man kan göra istället för att göra det man ska

Idéer, beslutsamhet och disciplin. Var är de när man behöver dem som bäst?
Först får man inga idéer, sen vet man inte vilken man ska spinna vidare på eller välja. Sen kan man inte disciplinera sig att sätta sig och bena i det. Fortfarande är det skolans konstprojekt jag talar om. Det är nog tur att jag inte går och läser fri konst ändå. Det är bara jobbigt med all denna frihet.


Vad jag däremot, faktiskt, tar mig för är att:
- kolla på Solsidan - även om jag tycker att Ove är så hemsk att det faktiskt är lite plågsamt att göra det)
- lyssna på E-ljudböcker. Nu närmast Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann av Jonas Jonasson. Absolut underhållande, men med lite för mycket machoinnehåll för min smak, såsom brännvin, bomder, dyra bilar och överdrivna mängder pengar.
- se på film. I rymden finns inga känslor. Se den! Fundera inte, bara gör det. Jag övervägde på allvar att se om den direkt den var slut.
- läsa ut (jag har fått en mycket dålig ovana att påbörja en massa böcker men inte läsa ut dem)en gammal hederlig bok som jag har blivit tillsagd att läsa i flera år: Bo Giertz Stengrunden. "Skriven med en språklig brio och en andlig energi, som är synnerligen sällsynt" skrev Göteborgsposten 1968. Intressant och bra om man är intresserad av Jesus-aktigt liv.

Och så har jag hittat en artist som jag nog aldrig har varken hört eller hört talas om innan. Trevlig kvällsmusik tror jag minsann. Tillägnar min uppgift sången Nothing simple.
God kväll!

Inga kommentarer:

småsaker, stora frågor, illustrationer och tro

Powered By Blogger