torsdag 31 mars 2011

När inspirationen tryter

Ibland är att-göra-högen större än inspirations- och lust-högen. Jag tycker att det kan vara bättre att göra något roligt då, istället för det där andra som man borde göra. Livsglädje först liksom. Och så kan man jobba desto bättre när man väl kommer igång. I alla fall ibland.

För några dagar sen när jag borde ha tänkt och pressat fram det nya stora projektet i skolan, blev det istället en ommöblering, så att jag, när jag sitter vid skrivbordet, ser ut genom fönstren istället för in i väggen - värt! -och lite målande! Har haft en ful lådgrej på skrivbordet som stått och varit stor och allmänt tråkig. Nu är den för all del lika stor, men istället väldigt glad och trevlig.

 före
efter
Lite surt förstås att den skär sig så hårt med min oranga dator! Hm. Well well, man kan inte matcha jämt...

Och nu är det mycket trevligare att sitta vid skrivbordet och klura på idéer! Den illröda färgen håller mig dessutom vaken. Bra grej.

Inga kommentarer:

småsaker, stora frågor, illustrationer och tro

Powered By Blogger