torsdag 16 juni 2011

Mitt hem är där jag lägger mitt huvud. I wish...

Jag har så sjukt mycket prylar. Jag har sagt det förut och jag säger det igen. Inte för att jag köper så väldans mycket, men för att jag aldrig slänger något. Ni kan ju tänka er: 27 års sparande i banankartonger. Det är ju så roligt att ha! Fast alla de där banankartongerna är inte roliga att ha.

Jag är ganska mycket allt eller inget. Jag tror att jag skulle behöva rensa skithårt om jag skulle kunna rensa alls. Eller finns det kanske andra alternativ?


3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag förstår känslan och jag tror verkligen det handlar om allt eller inget-grejen, för jag känner att jag skulle kunna vara likadan, men har lyckats glida in i inget-facket och känner liksom en stor frid över att slänga och fortsätta så... Skriver Samuel

Anonym sa...

Annars kan du anlita mig;-), jag kan hjälpa dig rensa. Du kommer bli nöjd, tror jag. Min filosofi har du inte använt grejerna på två år, släng, sälj, ge bort.

/Jonatan

Fröken Larsson sa...

Mm... jag laddar inför hårdrensning.En tanke jag har är att jag bestämmer på förhand vad jag vill spara, väljer några grejer. Om jag sen under rensandet hittar andra grejer får jag inte spara dem. Det man inte kommer ihåg att man har känns det ju inte som att man behöver.

småsaker, stora frågor, illustrationer och tro

Powered By Blogger