måndag 27 juni 2011

Sommarprat och sommarläsning

Idag har jag lyssnat på mitt livs första Sommar i P1. Det är lite skamligt (att det är mitt första alltså), jag vet, men jag har knappt lyssnat på radio över huvud taget. Det var Clara Lidström som pratade och jag har haft det inskrivet i min kalender eftersom jag gillar hennes blogg. Så klockan 1 var jag beredd, peppad och laddad med kaffe -med mjölk och vispgrädde!- och kanelknäcke och lyssnade.

Och det var ju fint alltså. Ganska modigt att använda orden frälst och frireligiös i radion. Det är väl sånt man kan riskera karriären med, tänker jag. Och jag vart ännu lite mer sugen på att flytta ut på landet.

Dagens andra schemalagda sak är att gå till biblioteket och se om de har Sofia Hedströms Modemanifestet där. Jag har tänkt läsa den länge. Känns som att det skulle kunna vara en inspirerande grej om man vill försöka sig på en mindre konsumistisk livsstil. Kanske? Vi får väl se.

5 kommentarer:

Ellen sa...

Du har så mycket härligt att lyssna in ur arkiven!!! Lyssna på Tomas sjödins 2 tull exempel eller... Ja ring om du vill ha tips! I love sommarprat! Marc levingood var riktigt bra härom dan. Love!!

Malin Frank sa...

Sommar är en klassiker! Underbart att någon får disponera sin tid helt ostört i dagens mediabrus! Ingen Sverker som går i och stör.. Älskar Sommar. Det var verkligen ALLDELES för länge sen jag lyssnade..

Fröken Larsson sa...

Ja, det är ganska speciellt att en person får så mycket tid att använda precis (?) som den vill. Coolt. Jag tänkte att det skulle bli en tradition att lyssna men bara dagen efter sket det sig. Men ändå.
Så Tomas Sjödin har pratat? Kul. Ja han brukar ju prata bra. Tack för tipsen! Jag har nog en del att ta igen ja. :)

Anonym sa...

Nanne Grönvall är min favvo hittills. (4e juli) På allvar! /Danny

Fröken Larsson sa...

Aha! Jag antecknar Nanne på tipslistan. :) Tackar!

småsaker, stora frågor, illustrationer och tro

Powered By Blogger